Speel mee

Wil je meer weten over de orkesten van Muziekvereniging De Nieuwe Koninlijke Harmonie? Hieronder vind je alle info over onze verschillende orkesten.

Voor de contributie kan de Meedoen regeling van de Gemeente Tilburg van toepassing zijn:

Laatbloeiersorkest

In 2022 zijn wij met het project Laatbloeiers gestart. De deelnemers hadden  altijd al een muziekinstrument willen bespelen, maar zijn er nooit toe gekomen. Die kans kregen ze via onze Muziekvereniging. Onder de bezielende leiding van onze docenten ontwikkelden ze in sneltreinvaart hun muzikale vaardigheden in een gezellige ambiance en met heel veel enthousiasme. Aan het einde van het leerjaar ging een aantal deelnemers verder als Laatbloeiersorkest.

In 2023 zijn wij gestart met een nieuwe groep Laatbloeiers. Het succes was zo mogelijk nog groter dan in 2022. Ongeveer 30 deelnemers zijn in januari 2024 ingestroomd in het, op dat moment 1 jaar bestaande Laatbloeiersorkest. Het telt nu bijna 60 muzikanten.

Het Laatbloeiersorkest repeteert op maandag van 14.30 tot 15.30 uur in het Huis van Muziek, Stationsstraat 26 Tilburg. Na afloop van de repetitie is er gelegenheid gezellig samen iets te drinken.

Helaas kunnen wij in 2024 geen nieuw project voor Laatbloeiers starten, maar er zijn orkesten in de omgeving van Tilburg met vergelijkbare initiatieven. Voor informatie kun je contact opnemen met Els Nienhuis, 06 11 46 41 79 | ecam.nienhuis@gmail.com

Aanmelden of meer informatie?
Els Nienhuis, 06 11 46 41 79 | ecam.nienhuis@gmail.com

Intermezzo

Voor volwassen ‘herintreders’ met enige speelervaring kan het orkest Intermezzo een nieuwe start in de muziek zijn. Voor jongeren is het een eerste stap op de muzikale ladder. Muzikanten van  het Laatbloeiersorkest kunnen op een geschikt moment doorstromen naar Intermezzo.

In overleg met de dirigent wordt bepaald in welk orkest je kunt meespelen, passend bij je vaardigheden.

Intermezzo repeteert elke maandag van 18.45 tot 19.45 uur in het Huis van Muziek, Stationsstraat 26 Tilburg.
Na afloop van de repetitie is er gelegenheid gezamenlijk nog iets te drinken.

Kom gerust kijken of speel eens een keer mee. Dan zie je zelf hoe leuk het is om samen muziek te maken.

Voor meer informatie kun je terecht bij Els Nienhuis
06 11 46 41 79 | ecam.nienhuis@gmail.com

Harmonieorkest

Het Harmonieorkest, onder de inspirerende leiding van onze dirigent Maarten Jense, speelt alle soorten muziek, van pop tot licht klassiek en alles wat daartussen zit. Goed speelbare stukken die technisch makkelijker zijn voor bijvoorbeeld buitenconcerten, maar ook meer uitdagende stukken die wat meer oefening vergen. Het orkest bestaat uit ruim 40 muzikanten.

Een greep uit onze eerdere optredens: het filmconcert, ‘NKH goes America’,, ‘Pasión Española’, , ‘Great Britain, Great Music’, en ‘Concerto Particolare’, dat ons liet onderdompelen in Italië. Ter gelegenheid van ons 175–jarig bestaan brachten we in de Concertzaal in 2018 een groots opgezet concert met Peer Gynt van Grieg met verteller Peer de Graaf. Wij streven naar ongeveer 5 binnen– en buitenconcerten per jaar, waaronder steevast het lente- en eindejaarsconcert.

Het Harmonieorkest repeteert iedere maandagavond van 20.00 tot 22.30 uur in het Huis van Muziek.

Voor ons orkest is het sociale deel ook erg belangrijk: na de repetitie is het altijd even ‘uitblazen’ aan de gezellige bar van het Huis van Muziek. Daar is ook het restaurant ’De Harmonie’ en sinds juli 2022 het Kessels  Museum gevestigd.

Meer weten/ kennismaken?
Bel of mail voor meer informatie naar: Henk Couwenberg (voorzitter)
06 22 50 59 16 | info@harmonieorkesttilburg.nl

Het Klarinetensemble

Dit ensemble bestaat uit vijf klarinettisten waarvan een de basklarinet bespeelt. Het repertoire bestaat uit licht klassieke en klassieke muziek. Wij treden geregeld op bijvoorbeeld tijdens Open Monumentendag, Museumdag, speciale gelegenheden etc.

Momenteel  is er een wachtlijst, omdat de huidige bezetting maximaal is.

Meer weten?
Neem contact op met: Els Nienhuis